She believe she could, so she did

A walk to remember.

Kategori: Travel

image295

Personal Comments: 14 pics från Bangkok! En tuc tuc förare lovade att köra oss till MBK för 50baht. Det var ett deal vi hade med honom. Halvvägs stannade han och förklarade att det fanns shoppingcenter vid sidan om MBK och att han kan köra oss dit Innan MBK. Men det hade vi ingen lust med med tanke på att vi tidigare haft erfarenheter av listiga och knäppa tuc tuc förare. Nehepp! Då var det bara att kliva av och ta bestämda steg åt ett annat håll. Det blev en promenad från Indra Regent Hotel till shoppingcentret MBK!
   
In på 7eleven och köpa oss en flaska vatten och det var bara att bita ihop i värmen och gå. Det är en upplevelse också i sig, att ta en promenad i varma Bangkok, än att sitta i taxin och känna på lyxig luftkonditionering. Det tog oss ungefär 25 minuter. Resultatet efter den promenaden blev ett antal street photos! Enjoy! Som vanligt är det © på mina bilder, tack! 
    
Förklaring kring bilderna: Så såg det ut runt om mig på vägen till shoppingcentret'. Lite street pictures. Jag hade i åtanke att inte ta sådana "vanliga" semesterbilder - 'le fastän du inte vill det för stunden' bilder, så personligen tycker jag att dessa bilder framhäver en annan känsla! 
    
The mother n her kid till exempel, är ett sånt take in action pic - som jag såväl vill kalla det. Även mannen som låg under motorvägen/bron och likaså marknadståndet, trafiken, hunden bakom stängslet. Jag fick också syn på reklamskylt för en Gwen Stefani konsert, det ni!
  

KOMMENTARER:

  • E. säger:
    2007-08-31 | 19:02:42

    Oh en massa bilder! Synd att dem inte går att klicka upp t större format.

  • Elin säger:
    2007-09-04 | 15:51:27
    Bloggadress: http://elina85.blogg.se

    haha ja, tuctuc-förarna erbjuder ju en så billig tur bara för att de får provision från vissa butiker om de tar en dit, det var vi också med om ett antal gånger! Kul att se bilder därifrån, känner faktiskt igen mig från bangkok även om vi var mestadels i phuket... längtar tillbaka som bara den! Fast nästa gång blir det hua hin, underbart vacker stad! Var ni där något?:-)

Kommentera inlägget här: