She believe she could, so she did

att bocka av.

Kategori: Weekday


En riktig lång dag under tisdag och onsdag 29 & 30 maj, det vill säga i förgår och igår. I förgår blev det en resa på eftermiddagen hem till Anna, i Karlshamn. Resan dit tog ungefär 4h och riktigt trött när jag kom fram.
Vi pratades vid lite och handlade mat för kvällen. Satt och kollade på Desperate Housewives tillsammans och tjejsnack in till klockan halv tolv på natten. Sovdags. Sen upp tidigt, då är vi inne på onsdag.. runt halv sju och jag kände hur kroppen sa ifrån. Men ut skulle jag i det kvava luften och äckligt varmt var det. Till Ronneby där opponeringen höll från 9.15-16.00 och som det verkade efter dagen så fick jag inga större anmärkningar än att korta ned abstraktet (hellre för långt och ta bort än för kort och lägga till), sen ändra en rubrik och inte så mycket mer med det! Resan hem var riktigt långtråkigt och jobbigt. Men ett stort plus för SJ att ha tyst kupé där mobiltelefoner är avstängda och det är nästan tyst! Lättare att koppla av på resan hem. Kom fram till Helsingborg runt åtta på kvällen och då har jag passerat Karlshamn, Sölvesborg, Bromölla, Kristianstad och Lund.. allt som allt, cirka 4h!

Stämningen på opponeringen kunde vara lite vänligare med tanke på att det ska vara en behaglig situation men det ska väl alltid finnas personer som är emot den känslan. Inget jag ska grämma mig över. Huvudsaken var att jag var närvarande, annars hade jag fått gå upp med Examensarbetet nästa vår eftersom inga C-kurser ges under hösten. Så nu är det avklarat. Lite smårättningar och snart(!) har Jenny sitt Examensbevis i handen! Om några få veckor, det du/ni! Oerhört skönt att slippa skolan och vara ledigt helt, utan att skolan ligger bakom och gnager. Skolångest ska försvinna från mig. jag är värd det. Direkt från gymnasiet och på med högskola som var på 3 år, ett mål avklarat och redo för att bockas av. What is next?
Kommentera inlägget här: