She believe she could, so she did

Ny titel, en erfarenhet rikare.

Kategori: Life Lessons

Idag fick jag hoppa in som vikarie på en förskola. En montessori förskola. Ett samtal till en relativt nyvaken mig händer knappt men idag, blev det en ändring. Även om det nu bara var för en dag så känner jag mig personligen så back on track! Är det är såhär det känns att vara slut i huvudet av nya intryck. Hade det varit mitt gamla jag så hade jag direkt sagt skrämmande och säkert också varit trött av all mentalt tänkande. 

Men mitt nya jag säger: Detta har jag saknat. 

7 månader utan jobb, utan arbete har varit och (är fortfarande) väldigt motigt och riktigt kämpigt. Så hela dagen idag var faktiskt en stor knuff framåt. Har aldrig tidigare arbetat inom denna yrkeskategori (förskolelärare) så oavsett vad som sker framöver så är jag just nu så väldigt tacksam över denna nya erfarenhet.

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-04-30 | 15:59:12
    Bloggadress: http://www.liina.nu

    Vad roligt att du fick hoppa in som vikarie, att få en chans ger alltid lite ny energi. Jag hoppas verkligen att du hittar något jobb snart, läste ditt inlägg nedan. Det var jätteroligt att träffa dig också i lördags. Fin blogg du har förresten :-). Ha en trevlig Valborg!

Kommentera inlägget här: