She believe she could, so she did

A change is gonna come.

Kategori: Life Lessons

För mig är jag glad dessa dagar för jag vet att det är några i min omgivning som verkligen helhjärtat är intresserad av att följa mig och mitt liv genom bloggen. I really mean it. Det har hänt lite under veckorna. Därav tystnaden här inne. Explains why, huh? Har flyttat till en ny stad, Malmö. En stad som jag tidigare inte tänkt att sätta min fot på men livet är inte alltid så förutsägbar och inte heller Du själv är det. Think about it när du är i en fas där allt kan vända in a blink of an eye.

Been there - done that. Ett beslut som jag nu såhär några månader efteråt har hunnit reflektera: Absolut inte har ångrat! Personer jag lärt känna, mer eller mindre, behålla nu eller aldrig - är jag väldigt tacksam för. Har svårt för att visa det och ibland kanske det inte ens behövs? Både personer som gett min inspiration/vägledning och personer som kanske bara ska finnas där i en period av Ditt liv och sen no more. Nystart.

Här och nu.

Utbildningen som jag kommit in på är Kreativ Marknadsföring och hålls av Academedia Masters (LÄNK). En skola som har gett så grymt bra intryck, att hela KY-utbildningen känns som made for me. Suitable. 234 personer som sökt och 35 av oss är nu studenter på denna skola. Ja, antalet står för antalet lediga platser inom programmet. 28 veckors praktik väntar. Vi är sista årskullen ut, KM09.

Ledningsgruppen gick inte efter betyg och knappast efter meriter/referenser. Hur? En intervju på femton minuter där du får chans att motivera varför DU ska ha en plats. Vem Du är. Vad du vill uppnå. Dina Mål. Drömmar. Din Framtid.

"All förändring börjar med mig själv.
Det är med mina tankar varje förändring börjar" / Kay Pollack

Kommentera inlägget här: