She believe she could, so she did

It's a long long way.

Kategori: Life Lessons

Har varit i sängen hela dagen bokstavligen.

Förra året var min sista uppdatering den 29 december och detta år blir det årets allra sista dag. Nu är det cirka 6-7 timmar kvar till det nya året börjar. När jag skriver detta inlägg idag så är det en väldigt personlig sådan. Ett inlägg med mycket känslor inblandat. Det är något som min blogg kommer bestå mycket mer av nästa år. Varför bygger vi så mycket förväntningar på oss själva när ett nytt år kommer?

Jag måste vara ärlig. Jag känner mig pressad av att läsa nyårslöften hit och löften. Blir man inte besviken om man vid årets slut märker att man inte uppfyllt dem alla som man satt upp. Jag kraschar riktigt hårt när jag inte uppfyllt det jag lovat mig själv. Blir till och med ledsen när man under en resa inte hinner med saker man skrivit upp att göra, känns som man är en big failure på att inte utnyttja tiden så väl. Hur knäpp är jag på en skala? Är det någon som är likadan därute, please speak up. Känner nämligen på att jag inte är helt ensam om detta.

År 2010
Det stora och riktigt bra som har varit under året är att man satsade på att hålla kontakt med ett internationellt företag och lyckades i slutändan få en intervju som lett till praktikplats som väntar nästa tisdag. Men det har varit ett emotionellt år med ärlighet till nära vänner, våga säga ifrån lite mer, öppnat mig för fler människor, blivit sviken av en riktigt hårt, känt igen gamla mönster och ändrat vägen direkt..
Kommentera inlägget här: