She believe she could, so she did

Movies, movies and movies.

Kategori: Reviews

Har börjat året med att se en del filmer igen.

GIRL WITH THE DRAGON TATTOO (2011)
Visst hade man förväntningar då den svenska filmen är bra. Förväntningarna uppfyldes om inte mer. Jag personligen försökte tänka bort all hysteri som skrivits och all den publicitet som Daniel Craig och Rooney Mara fått. Det enda jag hakade upp var bara att dem uttlade så amerikanskt på det svenska namnen men det är ju en charm i sig egentligen och förståeligt då vårt språk är svår att få till.

PUNCTURE (2011)
En himla annorlunda film. Läste inte vad den handlade om, såg inte någon trailer och aldrig någonsin hört talas om denna tidigare. Handlar om två killar som hjälper människor med olika case in court. Den ena killen är ordentlig av sig och hans kollega keep on missing the appointments, saker som han lovat göra. Denna speciella kollega håller på med droger dagligen så att det blir tragiskt och komiskt samtidigt. Hur det nu ska gå ihop liksom? Ja, filmen är based på true story.

SHAME (2011)
Biopremiär idag den sjätte i första här i Stockholm. Fick välja en biofilm i julklapp så det fick bli denna! Efter att nu sett filmen så är jag ganska paff. Det är filmat så nära, så intensivt, så personligt och så verkligt. Jag skulle verkligen rekommendera att man se den på bio då det är något annorlunda med den.

REAL STEAL (2011)
En riktigt underhållande familjefilm måste jag säga. Robotar som ska mötas i ringen, utesluter det mänskliga med våld. Rätt amazing hur man med hjälp av sin röst och rörelse styra maskinerna ända ut i fingertopparna! Jag kände mig så himla glad av denna äventyrsfilm.

TRANSIT (2012)
Till en början kändes kameravinkel i de olika scenerna som en dålig start på en film. Men det hela byggs ut till att bli riktigt spännande. Ingen förutsägbar actionfilm faktiskt. Handlar om en familj som ska ut på semester men på något sätt hamnat på rätt plats för ett kriminellt gäng som vill få över en stor summa pengar från en plats till en annan. Denna film har inte något betyg från IMDB än men den kommer få ett högt betyg känner jag på mig!
Kommentera inlägget här: