She believe she could, so she did

The Day.

Kategori: Weekday

Gillar lördagar. Har inte gjort det förut så där riktigt mycket. Då menar jag inte lördagar när man var liten och det enda man såg fram emot var godiset.

Jag har sovit cirka 9 timmar i natt och fått mig en välbehövlig sömn. Mina helger går ut på att sova mycket då man inte får sig tillräckligt på vardagar. Idag tänkte jag göra som jag gjorde förra söndagen. Stiga upp endast för frukost, lunch och middag. Mellan dessa timmar bara ligga i sängen, se på filmer och serier..
 
Vad hände istället?

Kände hur hela min själ var grå, slitet hår och funderade på att ta vara på dagen och göra något produktivt av det. Så att man kan landa i soffan framför melodifestivalen (som resten av Sverige) med ett riktigt gott (rent) samvete.

Jag gjorde mig en god omelett, sminkade mig lite snabbt, satte upp mitt slitna hår och hoppas ingen märker hur skitigt det är. Ringde upp min frisör och se om det finns en tid. Brukar vara lätt att få en tid och det visade sig att yes, inom en timme. Har nu alltså varit och klippt mig, handlat mat, gjort mig matlådor, slängt in tvätten och känner hur skönt allt ska bli när allt detta är klart. Till och med hunnit äta en stor lunch. Nu kämpar jag mer med att hålla mig vaken och inte ta en powernap. För då kanske det finns en risk att jag inte kan somna förrän sent i natt.

Ser att mina naglar börjar bli slitna, dags att ta bort gammalt nagellack och på med något nytt. Sammanfattningsvis så har dagen varit en bra dag.
Kommentera inlägget här: