She believe she could, so she did

Focus on me.

Kategori: Inspiration

Det känns skönt att börja skriva igen. Jag har haft många hektiska veckor och mitt liv har än en gång gjort en 360 graders vändning om inte mer. Avslutat ett 2-årigt förhållande nyligen och det sätter en på prov vad man tar nästa steg och vart går jag härnäst? Detaljer (rutiner, traditioner, interna skämt och annat som tillhör en relation) som du delat med någon har nu i all hast försvunnit och man måste nu ställa om sin hjärna för att verkligen börja om.
 
Jag är inte bara i fasen att ändra mitt liv privat utan med jobb. Trodde att denna period skulle dröja lite längre men på senaste jobbet så kom vi inte vidare pga. att ledningen bestämde sig för att stänga ned kontoret och många av oss var tvungna att gå. Arbeta under uppsägning på tre månader har gett både positiv och negativa stunder. Positiva är att man kunnat söka sig runt, har gått på intervjuer (gått på ett flertal men fått ett nej). Det negativa är oron för framtiden. Vart kommer jag vara om 6 månader, 1 år eller 5?
 
Kan avslöja att ett nytt kapitel har fått komma upp till ytan. Nu kommer jag satsa stenhårt på detta och vad det blir kommer jag att berätta framöver. Innan dess så gäller det nog att go with the flow, alltid följa magkänslan och våga ändra mina egna banor och rutiner mot något nytt. 
 
Våga göra saker jag inte vågat göra tidigare..
Kommentera inlägget här: