She believe she could, so she did

Destination: Asia.

Kategori: Travel

image75 image76 image77
Kina | Thailand | Vietnam

Jag önskar att jag hade mer pengar. Jag önskar mig ett extrajobb på Café som Felicity inne på Dean and Deluca. Ibland stressigt men för det mesta supernice med trevligt extrajobb. Det kanske kan ordnas, måste bara sätta mig ned och fixa lite CV. Men mer pengar till shopping! För er som inte redan vet, så bär det av till Asien för mig om lite mindre än 4 veckor. Jag kommer vara borta i 1 månad och det kommer bli en hel del shopping. Reseplatserna som det ser ut nu; Kina, Thailand och Vietnam.

Därborta kan jag får tag i saker som inte säljs hemma i Sverige. Hur bra som helst och priset är någorlunda lägre också, vilket min plånbok inte säger nej till! Kommer fixa till mig en resedagbok som jag kommer ha till hands, och sen hämta inspiration från det mode som existerar här och fixa egen style when I'm back! Jag lovar att uppdatera så gott jag kan via bloggen. Och för er (mina nära å kära) som önskar vykort, skicka adresser redan nu! Men upplevelsen kommer nog inte kunnas beskrivas med ord (egentligen), och jag ser fram emot en resa tillsammans med mamma och pappa! Once in a lifetime journey.

image74 Operahuset i Sidney.

Jag har inte varit utomlands sen år 2002, då var jag och familjen Thailand (4 dar) och Australien cirka 1 månad! Och glömmer aldrig dagen då vi nådde den himmelska staden Sidney, the Operahouse. Kändes som att jag hade besökt världen(!) då jag stod bredvid den vackra byggnaden! Hoppas på en resa dit igen men det får bli några år senare? När jag ändå är där ... blir det nog en resa till Nya Zeeland och varför inte, Bali?
Samtliga bilder från: Google.se med sökorden Kina / Vietnam / Thailand / Operahuset i Sidney

Länder och städer som jag besökt mellan åren 1994 - 2002
1 gång - Australien Sydney, Canberra, Queensland Kanada Vancouver Frankrike Paris Thailand Bangkok Kina Hong Kong.

2 gånger - USA Los Angeles (Hollywood), Las Vegas, San Diego & San Francisco Vietnam Ho Chi Min City (Saigon), Da Lãt & Nha Trang.

KOMMENTARER:

  • elin säger:
    2007-05-31 | 20:50:04
    Bloggadress: http://elina85.blogg.se

    Åh så härligt att resa, jag avundas dig verkligen! Hoppas att du får en toppenresa! Jodå det har gått bra med skrivandet idag, skrev inte så jättemkt, det varierar från dag till dag. Ibland har man inte så mkt inspiration och får inte ner så mkt mer än ett par meningar:-)

  • mia säger:
    2007-06-01 | 08:58:22
    Bloggadress: http://heartofastar.blogg.se

    Tack så hemskt mycket! Nej, jag läser något som är väldigt långt ifrån något så kreativt yrke, nämligen offentlig administration på Förvaltningshögskolan. Men har gått på konstskola när jag var liten och funderar på att börja igen.
    Åh, jag blir inte lite avundsjuk när jag hör om din Asienresa. Kommer du blogga om resan här? Vill gärna följa den!

Kommentera inlägget här: