She believe she could, so she did

Kunskap förändrar.

Kategori: Inspiration



Lunchade med Christer Holger i fredags. Christer är min fd. kollega från Good Old där man tidigare var praktikant. Diskuterade allt möjligt inom vår bransch. Om Sthlm Startup School, mina karriärsplaner och lade mycket fokus på vad som skulle kunna tänkas passa mig som yrke eller mer vilka arbetsuppgifter som skulle få mig att brinna lite extra. En webbyrå eller en byrå som är väldigt inne i digitala medier där jag med kunskap kan hjälpa kund att fylla i innehåll. Någon form av community eller liknande. Gillar att luncha med personer som hör vad det är jag längtar eller söker efter och som försöker sitt bästa att forma det till hur det är i praktiken. Hittade ett inspirerande videoklipp tidigt imorse och han som var föreläsare Ji Lee fascinerade mig. Så pass mycket att jag personligen mejlade honom, berömde för inspiration och frågade sedan om tips för att behålla drivkraften till att bygga en karriär. Han svarade:

"Thanks, Jenny. My tip: Focus on what you're interested personally. Create personal projects that channel your personal passion. Ship them. A lot and often. And have fun!"
Kommentera inlägget här: